Kommenteeri

ArtisticFlowStudio esinemisbuss

Tegusat 2021 aastat!
Olenemata keerulisele aastale oleme südamest tänulikud enda imeliste artistide, õpilaste ja koostööpartnerite eest.
Meil on käsil uus projekt, millega oleks natuke Teie abi vaja.
Nimelt on ehitusjärgus Artistic Flow Studio esinemisbuss, mis vajab veidike hoogu.

Sõna ''VanLife'' on olnud mul mõtetes juba üle nelja aasta. Nimelt alustasin slackline võistluste ja projektide raames reisimist Euroopas oma armastatud Chrysleriga juba aastal 2015. Nüüd on jõudnud kätte aeg muuta uus kaubik Peugeot Boxer ArtisticFlowStuudio esinemisbussiks, et esinemised saaks jätkuda igal pool ja iga ilmaga! 
VanLife-ini jõudmine

Olen viimastel aastatel väga palju reisinud ja erinevaid kohti üle terve maailma külastanud. Enamasti sai lennatud sihtkohta ja ainult võistluste pärast, kuid meeldejäävamad hetked reisidest pärinevad minu projektide raames ja autoga! Viimane kõige südamelähedasem reis oli Sitsiiliasse. Sinna sai mindud autoga ja kaasa sai võetud kõik projektiks vajalik ja neli sõpra Euroopast. See andis täieliku vabaduse ja võimaluse elada rahulikult hetkes ja pakkuda unustamatuid kogemusi nii endale kui ka teistele.
Chrysler teenis mind uskumatult hästi viimased neli aastat - ei jätnud mind ja kaaslasi mitte kunagi teele! Viimane katsumus oli aga Krista Palmi hollywoodilik kaskadööritrikk Tartu-Tallinn maanteel, kus ta koos sõpradega käis poolteist korda autoga üle katuse. 
Imekombel keegi viga ei saanud ja Chrysleriga sõideti koju tagasi (seekord said nad esinemisest puhata).

Uue esinemisauto otsingul
Viimane hollywoodilik katsumus tegi autost lahti laskmise lihtsamaks ja hakkasin kaubikut otsima eesmärgiga, et ei peaks igalt esinemiselt kohe koju tagasi pöörduma, vaid saaks rahulikult olla! Esinemisbussiks osutus Peugeot Boxer L3H4. Valisin selle kaubiku järgmistel põhjustel:
1. Kaubiku tagaosas piisavalt ruumi, püstiseismise võimalus
2. Küljeukse akna ja vastasakna olemasolu
3. Odomeeter näitas kaubikul 155 000 km
4. Kaubik on 2016.aasta väljalaskega ja esmaregistreeritud Eestis.

Auto sai ostetud 30.04.2020 ja esinemisrikka suve tõttu algab ArtisticFlowStudio esinemisbussi ehitamine alles 19.10.2020 ja saab valmis uue aasta kingituseks 2021 aasta kevadeks.

Esinemisbussi ehitamine
Ehitamisele eelnes väga pikk planeerimisperiood ja erinevate ideede läbimängimine ning visualiseerimine. 

I NÄDAL  (
19.10 - 25.10)  Kaubaruumi ettevalmistamine ehituseks ehk suurpuhastus
Enda ideele oli alguses väga keeruline truuks jääda, sest vähesed uskusid, et saan sellega hakkama, ja soovitasid minna lihtsamat teed. Jäin siiski endale kindlaks ja teistel jäi üle ainult toetada. Olen otsustanud, et enda visiooni tõeks muutmiseks on mul vaja ''ArtisticFlowStuudio ratastel lava'' ise ehitada ja kõik enda järgi seada. Meil on tähtis, et oleks piisavalt ruumi riiete vahetamiseks, esinemiskostüümide hoiustamiseks, esinemisvahendite ladustamiseks ja peegli ees enne esinemist meigile ja välimusele viimase lihvi andmiseks. 
Bussi ehitus sai tõelise alguse tänu sõber Märdile, kes tuli spontaanselt külla ja hakkas auto kaubaruumist vana sisu lammutama! Esimene nädal möödus peamiselt auto sisu ehituseks ettevalmistamisega. 
Ideid, kuidas auto ehituseks ettevalmistada sain Nate Murphy Van Conversion Guide bookist. https://www.thevanconversionguide.com/

 II NÄDAL (26 .10 - 01.11) Põranda soojustamine XPS-plaatidega
Soojustuse valik muutus tegevuse käigus. Esiteks otsustasin, et soojustan auto fooliumkatte XPS-plaatidega, aga siis mõistsin, et see saab olema õudusunenägu. Nimelt kaubiku seinad on väga erineva kujuga ja XPS-plaatide lõikamine sobivaks tundus võimatuna ning lisaks jäävad väga suured õhuavad pleki ja plaatide vahele. Kuna tooted olid juba ostetud, siis tegin põranda valmis ja hakkasin edasi otsima paremat lahendust. 
Kuna tegemist on lisaks esinemisbussile ka aastaringse ratastel lavatagusega, siis soe ruum on vajalik ka -20 kraadise ilmaga ja see tegi otsustamise veelgi keerulisemaks. Leidsin infot PUR-vahu kohta ja mõistsin, et see aina populaarsust koguv soojustamise variant ei sobi mitte ainult majadele, vaid ka VanLife maailmas. PUR-vahuga 10cm paksuselt soojustatud sein on võrdne ca 20cm villaga soojustatud seinaga. 

 III NÄDAL (02.11 - 08.11)  PUR-vahu installimine Balticpur poolt ja elektrijuhtmete vedamine
Detailid
PUR-vahu installeerimine suursponsori www.Balticpur.ee poolt
Paigaldusaeg: 2h (lisandub PUR-vahu tasaseks lõikamine, mille tegime ise)

Enne PUR-vahu installeerimist vedasin kõik esmatähtsad elektrijuhtmed kaablirüüga seina vahelt vajalikku kohta, arvestades pistikute ja lülitite asukohti. PUR-vaht alla peidetud juhtmed aitavad kaasa ilusale lõppilmele.

Miks valisin PUR-vahuga soojustamise?
1. PUR- vahuga on võimalus kvaliteetselt soojustada väga raskesti ligipääsetavad kohad, mida kaubaruumis on väga palju. 
2. Polüuretaan vaht on 50% soojapidavam võrreldes traditsiooniliste soojustusmaterjalidega ning seega paigaldatav tunduvalt õhema kihina saavutamaks tänapäeva nõuetele vastav soojapidavus.
3. Suletud pooridega PUR-vaht ei vaja lisaks auru- ega tuuletõkke paigaldamist.
4. Kondensatsiooni tekkimise minimaliseerimiseks lagede ja seinte vahele on PUR-vaht parimaks lahenduseks.

Seega võtsin sõbra soovitusel ühendust Balticpur.ee tiimiga ja ArtisticFlowStudio leidis enda esinemisbussi loomisele esimese suursponsori!  
 IV NÄDAL  (09.11-15.11) Fiamma ventilatsiooni installeerimine
Detailid
Katuseventilatsioon: Fiamma Turbo vent 
Paigaldusaeg: 10h 

Kinnises kaubikus tegutsedes võib tekkida isegi PUR-vahu ja seinte ning lagede vahele kondensatsioon. Ideaalseks lahendus on siiski lisada ventilatsioon, et tekiks õhuringlus.
Mõte katuse ventilatsiooni jaoks augu tegemisest kaubiku katusele hirmutas algul päris korralikult. Kasutasin vanasõna “Üheksa korda mõõda, üks kord lõika” põhimõtet ja tulemus sai väga korralik. Tänu eelnevale PUR-vahu installeerimisele oli katuse ava lõikamine väga täpne, sest plekk oli kõvasti vahuga kinni ning ei värisenud. Lõpuks lõikasin PUR-vahu sisse piisavalt suure ava, et sinna mahuks ka puidust ääris ja umbes 10h paigaldus oligi lõpukorral. Paigaldusaeg võiks olla 2x lühem ehk 5h kui teaks täpselt, mida ja mis järjekorras teha. 

V NÄDAL - VI NÄDAL  (16.11 - 28.11)  Hooandja loomine ja 3d jooniste täiendamine

 VII NÄDAL - VIII NÄDAL (30.11 - 13.12)  Katuseraami ehitus
Detailid
Katuseraam: Alumiiniumist vana autotelgi raam
Paigaldusaeg: poolteist nädalalt (umbes 50h)

Katuseraami ehitamise mõte tuli alguses päikesepaneeli paigalduse pärast, aga pärast mõistsin, et see loob võimaluse ka palju varustust katusele panna. Lisaks varustusele on võimalik raami kasutada sõitva lavana. See mõistmine andis veelgi hoogu kutsuda kaubikut esinemisbussiks, mitte ainult lavataguseks. 
Otsustasin katuseraami ise ehitada, kuna ostuhinnad osutusid väga suureks (vahemikus 500-700 eur). Olin endale lattu pannud juba aasta tagasi vana autotegli alumiinium raami, mis osutus ideaalseks katuseraami ehitusmaterjaliks. 
Esiteks tegin puidust katuseraami prototüübi. Siis tuli välja mõelda kinnituse lahendus katuse külge. Leidsin erinevaid variante, aga alumiinium konstruktsioon võimaldas täiesti uue lahenduse.

  VII NÄDAL  Päikesepaneeli paigaldus
...Et jätta katuseraamile võimalikult palju ruumi varustuse vedamiseks ja vajadusel lavana kasutamiseks, otsustasin panna paneeli katusele risti ja otse katuse ventilatsiooni kohale  VIII NÄDAL Elektrisüsteemide ja veesüsteemide installeerimine
 IX NÄDAL Köögi ehitus koos dušši ja WC võimalustega
 X NÄDAL Kaubikust on saanud AFS esinemisbuss - viimistlus ja väline disain 

Lisa kommentaar

Email again: